We kunnen ons haar verven, maar het hoeft niet ! Puur natuur grijs haar 2014

Mijn haar werd te vroeg grijs zo rond mijn 30e en wat doe je dan je voelt je oud en gaat je haar verven.

Iedere keer bijwerken en je haar wordt steeds dunner en droger. En eigenlijk is de kleur maar heel even mooi. Als je net geverfd bent is het te fel en dan na ongeveer 2 weken is het de kleur die je wilt. Hierna wordt het al weer lichter door wassen en de zon en na zo ongeveer 5 weken begin je het grijs al weer te zien. En in de zomer zwemmen, chloor, zeewater pfff aan het eind van de zomer was mijn haar of oranje of helemaal uitgebleekt...dat kan toch niet goed zijn.

Dus weer naar de kapper en alle chemische middelen op je hoofd. Ik had me voorgenomen als ik 45 ben stop ik met verven en wil ik mijn natuurlijke kleur weer terug, dan maar grijs.

Maar dan gelukkig had ik kort haar dus de uitgroei duurde ongeveer een half jaar, maar daar moet je wel even doorheen. Je loopt een half jaar met diverse kleuren op je hoofd en af en toe denk je ik laat het weer verven. Niet doen even een kwestie van volhouden.

Nu gewoon lekker mijn eigen kleur asblond, met grijze strepen prachtig. Geen kapper kan het zo verven ! En dit past echt bij mijn huidskleur. Kortom ik raad het iedereen aan om niet te lang te wachten en gewoon je eigen haarkleur weer tevoorschijn te laten komen.

Vaak is het ook je omgeving man, kinderen die bang zijn dat je er heel oud uit gaat zien en niet willen dat je stopt met verven.  Als je maar positief in het leven staat kun je er met grijs haar ook stralend uit zien en het scheel een tijd en ergernis als je niet steeds hoeft te verven. Misschien moet je ook je kapsel aanpassen, een goede kapper kan zeker advies geven.

Kijk hier wat een verschil je natuurlijke kleur en een andere coupe maakt,  dit is dezelfde vrouw

Geverfd en verkeerd kapsel

Natuulijke kleur en goede coupe, ze straalt weer


Kortom ik heb helemaal niks tegen verven, maar gewoon je eigen kleur past vaak toch het beste bij je gezicht. Een paar jaar om de eerste grijze haren te verbergen kan best, maar kijk uit dat je niet te lang doorgaat.

Geen opmerkingen: